Concurrenten

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Relatiebeheer >

Concurrenten

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Iedere onderneming heeft te maken met concurrentie en het is dan ook belangrijk om zoveel mogelijk informatie over deze concurrenten te verzamelen. Als u weet wat de sterke punten van een concurrent is, dan bent u beter in staat hierop te anticiperen tijdens een verkooptraject. Weten wat de zwakke punten van een concurrent zijn geeft dit u de kans deze in uw voordeel te benutten. Naast het verzamelen van algemene informatie over concurrenten zelf, is het verstandig zoveel mogelijk documentatie over hun producten te verzamelen. Een goed startpunt is bijvoorbeel de website van uw concurrenten.

 

Een handig hulpmiddel bij de analyse van uw concurrenten is het uitvoeren van een sterkte/zwakte analyse. Logicworks CRM biedt u de mogelijkheid deze informatie zowel op het concurrent- als productniveau vast te leggen. Deze informatie kan vervolgens door alle verkopers worden gebruikt tijdens het verkooptraject.

 

 

Concurrenten weergeven en bewerken

Selecteer vanuit de menugroep Verkoop de optie Concurrenten

Kies de optie [Openen] in het snelmenu of de werkbalk om het Concurrent detailvenster te openen

-of-

Open in een Verkoopkans detailvenster het tabblad Concurrenten

Selecteer in het tabblad de Concurrent en kies via het Snelmenu de optie [Concurrent]

 

 

Nieuwe Concurrent aanmaken

Selecteer vanuit de menugroep Verkoop de optie Concurrenten

Kies de optie [Nieuw] in het snelmenu of de werkbalk om een Concurrent toe te voegen

 

 

Detailvenster

Iedere Concurrent detailvenster beschikt over maximaal 3 tabbladen waarin de basisinformatie van de Concurrent kan worden vastgelegd. Met behulp van de Object Designer is het mogelijk de standaardindeling van deze tabbladen te wijzigen. Daarnaast zijn aanvullende tabbladen beschikbaar waarin Concurrent-gerelateerde gegevens in een grid worden getoond. Onderstaande schermafdruk geeft een voorbeeld van een standaard Concurrent detailvenster.

 

competitor-scaled

 

 

Tabblad Algemeen

Alle invoerelementen van Concurrent kunnen worden aangepast aan de behoeften en eisen van de organisatie. Informatie over de specifieke standaardvelden kan worden gevonden in de Logicworks CRM Designer Reference.

 

 

Tabblad Bijlagen

Aanvullende informatie - zoals brochures, white papers, prijslijsten - van een Concurrent kan worden bewaard onder tabblad Bijlagen, waarbij het aantal bijlagen onbeperkt is. Wordt een bestand gekoppeld aan de Bijlage, dan zal het bijbehorende icon in het grid worden getoond. Het bijbehorende Snelmenu heeft een extra optie 'Document openen', waarmee een aan de bijlage gekoppeld bestand of website direct kan worden geopend.

 

 

Tabblad Verkoopkansen

Als een Concurrent betrokken is (geweest) bij een Verkooptraject, dan kan dit bij de desbetreffende Verkoopkans worden vastgelegd. Vanuit het tabblad kunnen de desbetreffende Verkoopkansen worden geopend. Dit heeft als voordeel dat analyses uitgevoerd kunnen worden van de dreiging van uw concurrent in uw verkooptrajecten.

 

 

Tabblad Producten

Veel concurrenten bieden meerder producten of productversies. Van ieder product kunnen de relevante gegevens worden vastgelegd en kan een sterkte/zwakte analyse worden uitgevoerd.

 

 

Zie ook

Verkoopkansen

Concurrerende producten