Sjablonen

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Designers >

Sjablonen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

In Logicworks CRM worden sjablonen gebruikt bij het Samenvoegen om geselecteerde gegevens mee samen te voegen tot een Word document, E-mailbericht of Etiket. Een sjabloon bepaalt de basisstructuur van de uitvoer. Een sjabloon bevat ook de opmaakinstellingen, zoals tekst-fragmenten, lettertypen en pagina-indeling.

 

Er bestaan vier typen sjablonen: Microsoft Word, E-mail, Etiket en Crystal Reports. De eerste drie typen kunnen met behulp van Logicworks CRM worden gedefinieerd. Voor het definiëren van een Crystal Reports sjabloon dient u te beschikken over Crystal Reports versie 8 of hoger.

 

 

Een nieuw sjabloon aanmaken

Selecteer vanuit de menugroep Designers de optie Sjablonen

Kies in de Mappenlijst het gewenste type Sjabloon

Druk op de knop [Nieuw] of gebruik het Snelmenu

 

 

Een bestaand sjabloon wijzigen

Selecteer vanuit de menugroep Designers de optie Sjablonen

Selecteer het gewenste sjabloon

Druk op de knop [Openen] of gebruik het Snelmenu

 

 

Een sjabloon verwijderen

Selecteer vanuit de menugroep Designers de optie Sjablonen

Selecteer het gewenste sjabloon

Druk op de knop [Verwijderen] of gebruik het Snelmenu

 

 

Zie ook

Etiket sjablonen

Microsoft Word sjablonen

E-mail sjablonen

Crystal Reports sjablonen

Samenvoegen