Agenda

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Mijn werkplek >

Agenda

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

De Agenda-functie bestaat uit een viertal weergaven: Taken, Dag, Week en Maand.  

 

Als de Agenda wordt geopend, dan wordt standaard het Taken-venster getoond, zoals weergegeven in het onderstaande schermvoorbeeld. De Agenda is opgebouwd uit twee delen. In het linker gedeelte wordt de huidige weergave getoond en aan de rechterzijde wordt de kalender en de te selecteren gebruikers getoond. In de lijst met actieve gebruikers worden alleen die gebruikers getoond die de gebruiker toestaan zijn agenda in te zien.

 

calendarhomepageview

 

 

Agenda-opties

Het rechter gedeelte van de Agenda bestaat uit een aantal onderdelen. Bovenin wordt de kalender weergegeven, inclusief weeknummers. De geselecteerde dag heeft een afwijkende kleur, zodat deze duidelijk herkenbaar is. In het bovenstaande schermvoorbeeld is de geselecteerde dag 1 februari 2008.

 

Bladeren in de kalender

Met de pijltjes aan weerszijden van de maand-aanduiding in de kalender kan steeds een maand terug of vooruit worden gebladerd. De geselecteerde dag wordt in dat geval altijd met een maand verlaagd of opgehoogd. Zou de gebruiker in het voorbeeld vooruit bladeren naar de maand maart, dan wordt de geselecteerde dag 1 maart 2008. Het getoonde overzicht wordt altijd direct bijgewerkt op grond van het bladeren in de kalender. Door op een dag in de kalender te klikken met de muis kan een specifieke dag worden geactiveerd. Afhankelijk van de getoonde weergave wordt de kalender weergave zo nodig bijgewerkt.

 

Andere agenda's

Deze lijst toont alle gebruikers welke de actieve gebruiker hebben geautoriseerd om zijn of haar Agenda of Takenlijst in te zien. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen de weergave van de Takenlijst en de Agenda. Zo kunnen bijvoorbeeld alleen eigen taken worden getoond, maar in de Agenda-weergaven de agenda’s van meerdere collega’s.

 

Gebruikers autoriseren

Bij het eerste gebruik hebben alle andere gebruikers van Logicworks CRM volledig toegang tot uw agenda en takenlijst. Het is echter mogelijk de toegang tot de Agenda en Takenlijst te beperken tot slechts enkele gebruikers.  Activeer hiertoe de Agenda functie via menuoptie 'Mijn Werkplek > Agenda' en klik vervolgens op knop autorizeuser16 Gebruikerstoegang in de werkbalk van het hoofdvenster. U kunt vervolgens aangeven welke gebruikers toegang hebben tot uw Agenda en Takenlijst.

 

 

Takenvenster

Het hierboven weergegeven takenvenster bestaat uit een tweetal onderdelen: Taken en Toegewezen werk.

 

Taken

In het onderdeel Taken wordt afhankelijk van de geselecteerde datum alle nieuwe of actieve taken getoond welke in de geselecteerde periode afgerond moeten zijn. In de taakbalk van de takenlijst worden het aantal getoonde en achterstallige taken weergegeven. Achterstallige taken zijn taken welke in de geselecteerde periode afgerond moesten zijn, maar nog open staan.

De rechterzijde van de taakbalk bevat drie knoppen taskperiodbuttons, waarmee de getoonde periode kan worden gewijzigd. In het voorbeeld is een periode van een week geselecteerd. Alle taken welke in deze periode vallen worden weergegeven in de takenlijst. Door met de muis op de knop te klikken kan de weergegeven periode bijvoorbeeld worden gewijzigd in 1 dag. De takenlijst zal nu alleen taken tonen voor de in de kalender geselecteerde dag.

De actieve periode waarvan de taken worden getoond wordt bepaald door de in de kalender geselecteerde dag. In het voorbeeld is de geselecteerde dag 6 augustus 2009, zodat de getoonde periode loopt van 3 augustus tot en met 9 augustus. Wordt de Maand als weergave geselecteerd, dan worden alleen taken in de actieve maand (augustus 2009) getoond.

 

Achterstallige taken

In de takenlijst worden achterstallige taken weergegeven met een rode vlag in de derde kolom. Achterstallige taken worden alleen getoond als de huidige dag, week of maand is geselecteerd in de kalender.

 

Snelmenu

 

Menuoptie

Toelichting

Nieuwe taak

Open een detailvenster voor het invoeren van een nieuwe Taak

Nieuw telefoongesprek

Open een detailvenster voor het invoeren van een nieuw Telefoongesprek

Openen

Open het geselecteerde Taak of Telefoongesprek detailvenster

Markeren als voltooid

Markeer de geselecteerde Taak of Telefoongesprek als voltooid.

Vandaag

De huidige dag wordt als actieve dag geselecteerd in de kalender

Verwijderen

Verwijdert de geselecteerde Taak of Telefoongesprek.

 

Toegewezen werk

Wordt een Item, zoals een Contactpersoon, Bedrijf, Taak of Afspraak door een collega toegewezen aan een gebruiker, dan worden dit item getoond onder Toegewezen werk. Hiermee wordt voorkomen dat een gebruiker plotseling wordt geconfronteerd met onverwachte werkzaamheden of zonder het te weten relatiebeheerder wordt van een Bedrijf. De gebruiker kan middels de Snelmenu optie Gelezen aangeven dat hij de toewijzing heeft gezien. Het item zal vervolgens uit de lijst met toegewezen werk worden verwijderd.

 

Via uw voorkeurinstellingen is het mogelijk Logicworks CRM iedere 2 minuten te laten controleren of nieuwe Items aan u zijn toegewezen. Signaleert Logicworks CRM dat nieuwe items zijn toegewezen, dan wordt dit middels een popup-venster bekend gemaakt aan de gebruiker.

 

 

Zie ook

Toegewezen werk

Agenda Dagoverzicht

Agenda Weekoverzicht

Agenda Maandoverzicht

Afspraken

Taken

Telefoongesprekken