Toegewezen werk

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Mijn werkplek > Agenda >

Toegewezen werk

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Een groot aantal objecten kent een Eigenaar, welke verantwoordelijk is voor het desbetreffende object. Objecten met een eigenaar zijn bijvoorbeeld Contactpersonen, Bedrijven, Incidenten of Verkoopkans. Maar ook Taken en Afspraken hebben een eigenaar, welke verantwoordelijk is voor de uitvoering en afhandeling ervan.

 

In de meeste gevallen zal de gebruiker, die een nieuw object-item aanmaakt, ook zelf de eigenaar zijn. Dit is echter niet noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan een gebruiker welke voor zijn of haar collega een afspraak inplant. Ook zal de gebruiker welke een incident of klacht registreert niet altijd de aangewezen persoon zijn om de klacht uiteindelijk af te handelen.

 

Het toewijzen van het eigenaarschap een van object-item is op zich een simpele handeling. Echter hoe ziet de desbetreffende collega dat hij verantwoordelijk is geworden voor een nieuw Incident of Relatie? Hiertoe is aan de Startpagina in de Agenda naast de onderdelen Taken en Afspraken het onderdeel Toegewezen werk toegevoegd. In het onderstaande schermvoorbeeld ziet de gebruiker dat er een nieuwe item aan hem zijn toegewezen.

 

assignedworkclosed_scaled

 

Door met de muisknop op de [Open] knop  te klikken wordt het onderdeel geopend. Na het openen van het onderdeel Toegewezen werk worden de nieuw toegewezen objectitems getoond. De lijst toont middels een ikoon het type werk (bijvoorbeeld Afspraak of Verkoopkans), een korte omschrijving, de datum waarop het objectitem is toegewezen en de gebruiker welke het item heeft toegewezen.

 

assignedworkopen_scaled

 

 

Op het ogenblik dat een objectitem wordt toegewezen aan een (andere) gebruiker wordt de verantwoordelijkheid direct overgezet naar de nieuwe gebruiker. Deze gebruiker moet de verantwoordelijkheid voor de toegewezen werkzaamheden nog wel formeel Accepteren of Weigeren. Deze actie kan met behulp van een aan het grid gekoppeld snelmenu worden uitgevoerd. Hier zijn de volgende menuopties mogelijk:

 

Openen

Hiermee kan het detailvenster behorende bij het toegewezen werk worden geopend. Hiermee wordt de verantwoordelijkheid voor het objectitem echter niet automatisch geaccepteerd.

 

Accepteren

Met de optie Accepteren bevestigd de gebruiker dat hij het item heeft gezien en de verantwoordelijkheid voor werkzaamheden op zich zal nemen. Op het ogenblik dat een gebruiker een toegewezen item accepteert zal het desbetreffende detailvenster automatisch worden geopend.

 

Weigeren

Een gebruiker heeft in principe de mogelijkheid om een toegewezen item te weigeren. Wellicht bezit hij niet de expertise om een toegewezen objectitem op een juiste wijze af te handelen of heeft hij simpelweg geen tijd. Door werk te weigeren zal het automatisch weer worden terugverwezen naar de oorspronkelijke eigenaar.

 

rejectassignedwork_scaled

 

 

In sommige gevallen is het niet mogelijk een toewijzing te weigeren. Dit is het geval indien een objectitem tijdens het aanmaken direct is toegewezen aan een andere gebruiker, bijvoorbeeld een afspraak welke door de secretaresse voor een gebruiker is gemaakt. Er is nu geen oorspronkelijke eigenaar waarnaar het objectitem kan worden terugverwezen.

 

 

Signalering nieuw toegewezen werk

Niet iedere gebruiker zal gedurende de dag regelmatig zijn Agenda controleren. Hierdoor kan een situatie kunnen ontstaan dat nieuw toegewezen werk, welke met spoed moet worden afgehandeld, niet wordt opgemerkt. Daarom kan de gebruiker in zijn Voorkeurinstellingen aangeven dat Logicworks CRM moet controleren of nieuwe items zijn toegevoegd aan de lijst met 'Toegewezen werk'. Worden nieuwe items gevonden dan wordt met een popup-venster de melding 'U heeft nieuwe toegewezen taken' getoond.

 

 

Zie ook

Agenda