<< Click to Display Table of Contents >> Instellingen |
|
Ten behoeve van uw systeemconfiguratie kunnen de onderstaande Incident-instellingen worden vastgelegd via het Object Designer-tabblad Instellingen.
Wordt Logicworks CRM niet gebruikt voor het factureren van incidenten, dan is het mogelijk de optie Acties > Factuur genereren uit te schakelen in het incident-venster.
Bij het genereren van een incident-factuur kan automatisch een betreft-regel voor de factuur worden gegenereerd. De indeling van deze betreft-regel kan hier worden ingesteld via het Weergave opmaak venster.
Deze instelling zorgt ervoor dat incident-factuurregels worden geaggregeerd op een factuurregel. Deze groepering vindt plaats op basis van productcode.
Met deze instelling geeft u aan of tijdens het genereren van incident-facturen deze mogen worden samengevoegd op een verzamelfactuur voor dezelfde klant (Bedrijf of Contactpersoon).
Wordt een incident-factuur toegevoegd aan een bestaande verzamelfactuur, dan zal de betreft-regel van deze verzamelfactuur automatisch worden aangepast. De gewenste tekst kan hier worden opgegeven.
Tijdens het factureren van geregistreerde incident-urenregels wordt deze productcode gebruikt voor het bepalen van het BTW-tarief en verkoopeenheid van de gefactureerde urenregels.
Indien geregistreerde kilometers worden gefactureerd, dan dient de productcode reiskosten opgegeven te worden. Op basis van deze productcode bepaald Logicworks CRM tijdens het factureren de volgende factuurregel-informatie:
- Factuurregel-tekst
- Verkoopeenheid
- BTW-code
- Prijs per kilometer
Wordt in de kostenregel van een incident geen product ingevoerd, dan zal Logicworks CRM tijdens de facturering van het incident de hier opgegeven productcode gebruiken voor het bepalen van het BTW-tarief en verkoopeenheid.