Workflow

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Designers >

Workflow

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Met behulp van Workflow kunnen standaard (werk)processen worden geautomatiseerd. Op basis van vrij instelbare workflowregels worden namelijk automatisch workflowacties, zoals het versturen van e-mail of genereren van nieuwe taken, uitgevoerd zodra aan de vooraf opgegeven criteria wordt voldaan. Zo kan een manager bijvoorbeeld worden geinformeerd dat een Incident langer dan de afgesproken doorlooptijd open blijft staan. Of een nieuw Incident of Account kan automatisch worden toegewezen aan een medewerker op basis van ingestelde workflowregels.

 

Voordat u een workflowregel definieert dient u eerst te bepalen wat voor een soort Workflow u nodig heeft. Moet de workflowregel worden geactiveerd wanneer een (nieuw) record wordt opgeslagen of als een bepaalde tijdsperiode is verstreken? Vervolgens specificeert u de uit te voeren workflowacties en de volgorde waarin de acties moeten worden.

 

Logicworks CRM Jobserver

Om workflowacties te kunnen activeren welke zijn gebaseerd op het verstrijken van een bepaalde tijdsperiode dient u over een Logicworks CRM Jobserver licentie te beschikken en de jobserver moet ook  draaien.