<< Click to Display Table of Contents >> Tabblad autorisatie |
|
In Logicworks CRM wordt onderscheid gemaakt tussen tabbladen met detailgegevens en gerelateerde gegevens middels lijstweergaven. Standaard zal iedere gebruiker die geautoriseerd is voor bepaald onderdeel ook alle in Logicworks CRM opgeslagen gegevens daarvan mogen inzien. Het kan echter wenselijk zijn om tabbladen af te schermen, zoals de personeelsgegevens welke alleen voor het secretariaat ingezien en gewijzigd mag worden. Het is echter ook mogelijk dat u niet wilt dat gerelateerde gegevens via een specifiek tabblad kunnen worden benaderd. In deze gevallen kan de beheerder ervoor zorgen dat deze tabbladen alleen voor bepaalde medewerkers of helemaal niet zichtbaar zijn.
De tabbladen met gerelateerde gegevens kunnen worden beveiligd via het tabblad Tabbladen in de Object Designer. Selecteer het te beveiligen tabblad in de lijstweergave en open het snelmenu. Kies in het snelmenu voor de optie 'Gebruikerstoegang'. Met deze optie wordt het venster Autorisatie instellen geopend. Geef hier vervolgens aan welke gebruikers, teams of werkmaatschappijen toegang hebben tot dit tabblad en sluit af met [OK]. Vanaf dit ogenblik is het tabblad alleen nog zichtbaar voor de geselecteerde gebruikers.