Relaties

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Relatiebeheer >

Relaties

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Veel personen en bedrijven hebben onderlinge relaties, welke niet altijd eenduidig kunnen worden vastgelegd met een extra invoerveld in het desbetreffende detailvenster.

 

In de detailvensters van de Contactpersonen, Bedrijven en Leads is daarom een extra tabblad: Relaties toegevoegd. Via dit tabblad kunnen vrij definieerbare relaties tussen personen en bedrijven worden vastgelegd. De onderlinge relatie hoeft slechts eenmaal vastgelegd te worden en zal automatisch in beide relaties zichtbaar worden. Dus als een relatie tussen contactpersoon A en bedrijf B is ingevoerd, dan wordt deze onderlinge relatie zowel in het tabblad Relaties van contactpersoon A als bedrijf B weergegeven.

 

Voorbeelden van mogelijke relaties:

Een contactpersoon heeft in het verleden voor een ander bedrijf gewerkt, dan waarvoor hij nu werkzaam is.

Een of meerdere bedrijven werken samen als partner.

Een contactpersoon is een zeer goede vriend van een andere contactpersoon.

Een persoon is werkzaam voor meerdere bedrijven.

 

Personen aan meerdere bedrijven koppelen

Vanaf Logicworks CRM versie 7 is het mogelijk aanvullende contactgegevens in te voeren in het Relatie detailvenster. Dit is met name van belang als een persoon in dezelfde periode en mogelijk in verschillende functies, voor meerdere bedrijven werkzaam is. In dergelijke situaties was het meestal noodzakelijk deze persoon meerdere keren als Contactpersoon toe te voegen in Logicworks CRM.

 

Het invoeren van aanvullende contactgegevens is met name zinvol als u deze persoon middels een bedrijfsmailing wilt aanschrijven. U kunt bij het samenvoegen vanuit bedrijven nu namelijk aangeven of u een bepaalde functie binnen de geselecteerde bedrijven wilt aanschrijven. Logicworks CRM zal in dat geval niet alleen nagaan of er een Contactpersoon binnen het bedrijf deze functie heeft, maar ook of er een Relatie bestaat met deze functie. Wordt een Relatie gevonden met de opgegeven functie, dan zal deze worden gebruikt tijdens het samenvoegen. Ook wordt in dat geval het opgegeven voorkeuradres van de Relatie gebruikt.

 

Detailvenster

 

relationship

 

 

Partij 1*

Dit veld wordt door Logicworks CRM automatisch ingevuld en kan zowel een contactpersoon, bedrijf of lead zijn.

 

Rol partij 1*

Hier kunt u de rol van partij.1 binnen de relatie selecteren.

 

Partij 2*

De tweede partij kan een Contactpersoon/Lead of Bedrijf zijn.

 

Rol partij 2*

Hier kunt u de rol van partij.2 binnen de relatie selecteren.

 

 

Contactgegevens

De invoervelden voor het opgeven van de contactgegevens zijn alleen invulbaar als een relatie tussen een bedrijf en een persoon is opgegeven. Achter de tekst 'Contactgegevens' zal vervolgens de naam van de geselecteerde persoon worden getoond.

 

Afdeling

Vul hier de afdeling in waar de persoon binnen het opgegeven bedrijf werkzaam is. Dit veld kan in een sjabloon worden ingevoegd middels worden als samenvoegveld: Contactpersoon.Afdeling.

 

E-mailadres

Vul hier het e-mailadres van de persoon bij het opgegeven bedrijf in.

 

Functie

De functie is noodzakelijk om een relatie te kunnen adresseren tijdens het samenvoegen. Bij het samenvoegen vanuit bedrijven kan namelijk de gewenste functie opgegeven worden, welke bij het samenvoegen moet worden aangeschreven.

 

Functienaam

Hier kan de functie worden ingevuld, zoals op het visitekaartje van de persoon staat vermeld.

 

Voorkeuradres

Tijdens het samenvoegen zal Logicworks CRM bij het adresseren van de correspondentie nagaan welk voorkeuradres moet worden gebruikt. Als voorkeuradres kan hier het voorkeuradres van het bedrijf of van de contactpersoon worden opgegeven.

 

Toelichting

Hier kan eventuele aanvullende informatie worden vastgelegd over de relatie.