E-mail importeren

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Mijn werkplek > Microsoft Outlook >

E-mail importeren

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Vanuit het Outlook venster kan de gebruiker kiezen om een specifiek e-mailbericht te importeren in Logicworks CRM. Om de gebruiker de mogelijkheid te geven het bericht te relateren aan een specifiek object, zoals Incident, Verkooporder of Contract, wordt eerst een detailvenster getoond. Daarnaast kan worden gecontroleerd of alle e-mailadressen als Contactpersoon worden herkend.

 

mailimport

 

 

De volgende invoervelden worden ingevoerd.

 

Relateer aan

Kies het gewenste object waaraan het e-mailbericht moet worden gekoppeld. In het voorbeeld wordt het e-mailbericht gekoppeld aan een Verkoopkans. Alleen entiteiten waarvoor de gebruiker is geautoriseerd worden getoond. Het is tevens mogelijk een e-mailbericht te koppelen aan een Contactpersoon of Lead, welke niet als zodanig worden genoemd in de lijst met ontvangers. Dergelijke koppelingen zijn bijvoorbeeld handig als een mail correspondentie is gevoerd betreffende een contactpersoon, zoals een sollicitant.

 

Item

Afhankelijk van het gekozen object kan een keuze worden gemaakt voor het betreffende object-item.

 

Openen

Vink deze optie aan, als u het detailvenster van het geselecteerde item direct na het koppelen wilt openen.

 

Dossier

Om correspondentie in tabbladen te groeperen kan een correspondentie aan een dossier worden gekoppeld.

 

 

Lijstweergave

Het grid toont alle personen welke zijn gevonden in het e-mailbericht. Van iedere persoon wordt de volgende informatie verstrekt:

kolom-1, met een vinkje wordt aangegeven of een Contactpersoon is gevonden en het bericht zal worden gekoppeld

kolom-2, de naam van de Contactpersoon en het gebruikte e-mailadres

kolom-3, Het type, dit kan zijn Afzender, Aan of CC

 

Het is mogelijk het te importeren e-mailbericht niet te koppelen aan een CC-ontvanger. Hiervoor dient dan het vinkje voor de contactpersoon uitgeschakeld te worden.

 

 

Snelmenu

Het grid kent een Snelmenu waarmee afhankelijk van het al dan niet gevonden zijn van een Contactpersoon een aantal specifieke acties uitgevoerd kunnen worden.

 

Menuoptie

Toelichting

Nieuw

Als geen Contactpersoon is gevonden op grond van het gebruikte e-mailadres, dan kan eventueel een nieuwe Contactpersoon aangemaakt worden.

E-mailadres koppelen

Het kan voorkomen dat de Contactpersoon niet werd gevonden, maar wel bestaat. In dit geval zal het gebruikte e-mailadres niet zijn vastgelegd bij Contactpersoon. Selecteer in dit geval de gewenste Contactpersoon uit de geopende opzoeklijst.  Logicworks CRM zal vervolgens het gebruikte e-mailadres toevoegen aan de gekozen Contactpersoon.

Openen

Met deze optie kunnen de gegevens van een gevonden Contactpersoon worden geraadpleegd.  

 

 

note2010_14x14Het is niet belangrijk dat alle Contactpersonen voorkomen in Logicworks CRM. Een vereiste is wel dat minimaal 1 Contactpersoon wordt herkend of dat een gerelateerd object is opgegeven.

 

 

Zie ook

Microsoft Outlook