<< Click to Display Table of Contents >> E-mail importeren |
![]() ![]() ![]() |
Vanuit het Outlook venster kan de gebruiker kiezen om een specifiek e-mailbericht te importeren in Logicworks CRM. Om de gebruiker de mogelijkheid te geven het bericht te relateren aan een specifiek object, zoals Incident, Verkooporder of Contract, wordt eerst een detailvenster getoond. Daarnaast kan worden gecontroleerd of alle e-mailadressen als Contactpersoon worden herkend.
De volgende invoervelden worden ingevoerd.
Relateer aan
Kies het gewenste object waaraan het e-mailbericht moet worden gekoppeld. In het voorbeeld wordt het e-mailbericht gekoppeld aan een Verkoopkans. Alleen entiteiten waarvoor de gebruiker is geautoriseerd worden getoond. Het is tevens mogelijk een e-mailbericht te koppelen aan een Contactpersoon of Lead, welke niet als zodanig worden genoemd in de lijst met ontvangers. Dergelijke koppelingen zijn bijvoorbeeld handig als een mail correspondentie is gevoerd betreffende een contactpersoon, zoals een sollicitant.
Item
Afhankelijk van het gekozen object kan een keuze worden gemaakt voor het betreffende object-item.
Openen
Vink deze optie aan, als u het detailvenster van het geselecteerde item direct na het koppelen wilt openen.
Dossier
Om correspondentie in tabbladen te groeperen kan een correspondentie aan een dossier worden gekoppeld.
Het grid toont alle personen welke zijn gevonden in het e-mailbericht. Van iedere persoon wordt de volgende informatie verstrekt:
kolom-1, met een vinkje wordt aangegeven of een Contactpersoon is gevonden en het bericht zal worden gekoppeld
kolom-2, de naam van de Contactpersoon en het gebruikte e-mailadres
kolom-3, Het type, dit kan zijn Afzender, Aan of CC
Het is mogelijk het te importeren e-mailbericht niet te koppelen aan een CC-ontvanger. Hiervoor dient dan het vinkje voor de contactpersoon uitgeschakeld te worden.
Menuoptie |
Toelichting |
Nieuw |
Als geen Contactpersoon is gevonden op grond van het gebruikte e-mailadres, dan kan eventueel een nieuwe Contactpersoon aangemaakt worden. |
E-mailadres koppelen |
Het kan voorkomen dat de Contactpersoon niet werd gevonden, maar wel bestaat. In dit geval zal het gebruikte e-mailadres niet zijn vastgelegd bij Contactpersoon. Selecteer in dit geval de gewenste Contactpersoon uit de geopende opzoeklijst. Logicworks CRM zal vervolgens het gebruikte e-mailadres toevoegen aan de gekozen Contactpersoon. |
Openen |
Met deze optie kunnen de gegevens van een gevonden Contactpersoon worden geraadpleegd. |
![]() | Het is niet belangrijk dat alle Contactpersonen voorkomen in Logicworks CRM. Een vereiste is wel dat minimaal 1 Contactpersoon wordt herkend of dat een gerelateerd object is opgegeven. |
Zie ook