<< Click to Display Table of Contents >> Logicworks CRM Manager |
|
De CRM Manager is ontwikkeld om specifieke beheertaken uit te kunnen voeren, welke niet mogelijk zijn binnen Logicworks CRM zelf. Gezien de impact van de diverse beheertaken, is de CRM Manager alleen toegankelijk voor gebruikers welke zijn aangemerkt als Beheerder. Na het starten van de CRM Manager verschijnt het onderstaande scherm. Aan de linkerzijde van het programmavenster worden de diverse beheer-opties getoond. Door een optie te selecteren wordt aan de rechterzijde het bijbehorende beheer-venster getoond. Aangezien de CRM Manager niet weet op welke database een gebruiker beheer uit wilt voeren, zijn alle menuopties initieel gedeactiveerd.
De beheer- en databasetaken hebben altijd betrekking op de geselecteerde database. |
Afmelden
Nadat een gebruiker zich heeft aangemeld, kan de actieve sessie worden beëindigd door deze optie te selecteren.
Registeren
De ingevoerde gegevens zijn alleen van toepassing op de database waarop u zich op dat ogenblik heeft aangemeld. Heeft u een nieuwe registratiecode ontvangen, dan moet deze bij alle databases worden opgegeven.
Updates downloaden
Met deze optie kan de gebruiker nagaan of er updates of patches beschikbaar zijn en deze downloaden.
Updates installeren
Als een update of patch beschikbaar is en is gedownload, dan kan deze middels deze optie worden geïnstalleerd. Maak voor het installeren van een update altijd een backup van de huidige database.
Database comprimeren
Wordt gebruik gemaakt van een Microsoft Access database dan is het raadzaam deze periodiek te comprimeren. Verwijderde records worden namelijk niet fysiek verwijderd uit de database, waardoor de database sterk kan groeien. Met name bij veelvuldig gebruik van de Integratie functionaliteit van Logicworks CRM, is het van belang regelmatig de database te comprimeren.
Database leegmaken
Met deze optie kan de inhoud van de geselecteerde database worden verwijderd. De bestaande gebruikersinstellingen, sjablonen, customizations en queries worden hierbij niet verwijderd. Deze optie is met name geschikt om te worden gebruikt aan het einde van het implementatietraject.
Nieuwe database maken
Het aanmaken van een nieuwe (lege) productiedatabase kan op eenvoudige wijze met de optie Nieuwe database maken worden gerealiseerd. Bij het genereren van de nieuwe productiedatabase zal de CRM Manager zich baseren op de geselecteerde database. De CRM Manager zal het configuratiebestand automatisch aanpassen aan de nieuwe situatie.
Database migreren
Beschikt u over de Enterprise Editie, dan heeft de gebruiker de mogelijkheid de geselecteerde database en inhoud te migreren naar SQL Server of MySQL. De CRM Manager zal het configuratiebestand automatisch aanpassen aan de nieuwe situatie.
Naam
De naam van de administratie waarvoor de database wordt gebruikt.
Type
Het type database dat is geselecteerd. Dit kan zijn: Microsoft Access, Mirosoft SQL Server of MySQL.
Catalog
Hier wordt de naam van de database getoond. Ingeval van een Microsoft Access database wordt het volledige pad getoond.
CRM Versie
De CRM versie van de database.
Gebruiker
De naam van de gebruiker, waarmee u zich zojuist hebt aangemeld bij de Logicworks CRM Manager.
Zie ook