Nieuwe database maken

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Logicworks CRM Manager >

Nieuwe database maken

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

De geselecteerde database kan worden gebruikt als uitgangspunt voor het aanmaken van een nieuwe database. Een nieuwe database kan om diverse redenen noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld:

 

1. Opzetten van een nieuwe lege productiedatabase

2. Opzetten van een ontwikkeldatabase

3. Creëren van een lokale database voor een laptop-gebruiker

 

 

crmmanager_newdb_scaled

 

 

Naam*

Geef een korte omschrijving van de nieuwe database. Deze naam wordt automatisch aan de lijst met databases in het configuratibestand toegevoegd waaruit de gebruiker tijdens het aanmelden kan kiezen.

 

Map

Voer een nog niet bestaande map in, waar de nieuwe database en sub-mappen moet worden geïnstalleerd. Tijdens het creëren van de nieuwe database zullen de volgende sub-mappen worden aangemaakt:

 

Map

Toelichting

\Data

In deze map wordt de eventuele Microsoft Access database opgeslagen.

\Attachments

Bijlagen worden opgeslagen in deze map.

\Documents

Opslag van electronische documenten.

\Images

Zelf gedefinieerde activiteit-iconen

\Templates

Map voor sjablonen en eventuele sjabloon-bijlagen.

\Mailbox

Electronische gegevensuitwisseling met externe systemen

\Synchronization

Client synchronisatie-bestanden

 

 

Actie

De optie Lege database aanmaken is van toepassing als u een nieuwe productiedatabase aan wilt maken.

 

Database

Hiermee kan de doel databaseserver worden opgegeven. Deze optie is alleen toegankelijk als u beschikt over de Enterprise Editie en heeft gekozen voor het aanmaken van een lege database. Een Client database kan alleen worden aangemaakt in Microsoft Access formaat.

 

Gebruikersnaam

Voer de gebruikersnaam in, waarmee de CRM Manager kan inloggen op de opgegeven doel databaseserver. Let op dat deze gebruiker voldoende rechten heeft om een nieuwe database aan te kunnen maken.

 

Toegangscode

Voer de toegangscode behorende bij de gebruikersnaam in.

 

Gebruiker

Is gekozen voor het aanmaken van een Client database, dan kan de gewenste gebruiker worden geselecteerd. De actuele gebruikers- en layoutinstellingen van deze gebruiker worden overgenomen in de nieuwe database. Onafhankelijk van de gekozen actie wordt de Administrator altijd overgenomen in de nieuwe database.

 

Gebruikersvelden overnemen

Zijn aan de huidige database gebruikersvelden toegevoegd, dan kunnen deze worden overgenomen in de nieuwe database. Let op: kiest u ervoor gebruikersvelden niet over te nemen en zijn deze toegepast in detailvensters, dan worden ze uit de detailvensters verwijderd.

 

Sjablonen overnemen

Reeds gedefinieerde sjablonen kunnen overgenomen worden in de nieuwe database. Ook alle fysieke sjablonen, zoals Microsoft Word en Crystal Reports sjablonen, worden gekopieerd naar de nieuwe database.