Veelgestelde vragen

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Logicworks CRM >

Veelgestelde vragen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

In dit hoofdstuk worden enkele veel gestelde vragen samengevat en toegelicht.

 

 

Melding 'Het maximum aantal gebruikers is bereikt' tijdens het aanmelden

De licentie van Logicworks CRM is gebaseerd op aantal gelijktijdige gebruikers. Is een licentie aangeschaft voor 5 gebruikers, dan kunnen maximaal 5 gebruikers zich tegelijkertijd aanmelden. Wordt het maximum aantal gelijktijdige gebruikers overschreden, dan wordt de melding Het maximum aantal gebruikers is bereikt getoond. U zult in dat geval moeten wachten tot een andere collega zich heeft afgemeld.

 

Melding 'Gebruiker ... is reeds ingelogd' tijdens het aanmelden

Een gebruiker mag zich slechts op 1 werkstation aanmelden. Heeft u zich reeds aangemeld op een ander werkstation, dan zal de melding Gebruiker '...' is reeds ingelogd worden getoond. Dit probleem kan zich echter ook voordoen als Logicworks CRM om onduidelijke redenen is afgebroken, waarbij de verbinding met de database werd verbroken. In dit geval moet u minimaal 1 minuut wachten, alvorens u opnieuw in kunt loggen. Iedere minuut wordt namelijk gecontroleerd of een gebruiker nog is actief is. Meldt een gebruiker zich niet meer, dan wordt verondersteld dat de gebruiker niet meer is ingelogd en wordt het account vrijgegeven.

 

Melding 'Picture is invalid' tijdens het opstarten, waarna icons in de werkbalken leeg blijven

Dit probleem kan zich voordoen in zowel Windows 2000 als XP. Om niet continue de afbeeldingen van de diverse applicaties op te hoeven zoeken bouwt Windows een interne icon-lijst (shelliconcache) op. Soms haalt Windows de referenties in deze iconlijst door elkaar, waarna een groot aantal icons als zwarte blokjes worden weergegeven of helemaal niet meer worden gevonden. In de meeste situaties is het opnieuw starten van Logicworks CRM voldoende om het probleem op te lossen.

 

Ik kan geen E-mail systeem selecteren bij het Samenvoegen

Dit kan zich ook voordoen als Microsoft Outlook niet is geïnstalleerd op het werkstation. Is voor de gebruiker toch Microsoft Outlook opgegeven als E-mail systeem en zijn geen SMTP-server instellingen ingevoerd, dan kan geen e-mail worden verzonden met Logicworks CRM.

 

Bedrijf '...' kan niet worden verwijderd wegens gerelateerde gegevens in: Bedrijf.Contactpersoon

Bij het verwijderen van een Bedrijf worden automatisch alle gerelateerde Contactpersonen verwijderd. Is een Contactpersoon echter als Hoofd contactpersoon opgegeven bij het Bedrijf, dan kan deze Contactpersoon niet worden verwijderd. Er bestaat dan namelijk een relatie vanuit een Bedrijf. Verwijder eerst de Hoofd contactpersoon uit Bedrijf en probeer hierna opnieuw de contactpersoon te verwijderen.