Logicworks Klantportal

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Logicworks CRM >

Logicworks Klantportal

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Om klanten op een eenvoudige wijze toegang te geven tot Logicworks CRM updates en actuele productinformatie is op de website van Logicworks een Klantportal webpagina aangemaakt. De Klantportal bevat daarnaast de standaard Logicworks CRM setup van de ondersteunde versies, welke benodigd is om Logicworks CRM op een nieuw werkstation te installeren. Een versie zal worden verwijderd uit de Klantportal, zodra deze niet meer wordt ondersteund door Logicworks.

 

Controle Logicworks CRM updates

Eenmaal per week wordt voor gebruikers met de autorisatie 'Beheerder' gecontroleerd of in de Klantportal een nieuwe update of hotfix beschikbaar is. Is een nieuwere versie beschikbaar, dan wordt dit middels een melding in het hoofdvenster (zie onderstaande schermvoorbeeld) kenbaar gemaakt. Deze nieuwe versie en Release Notes kunnen vervolgens worden gedownload in de Klantportal.

 

msgnewrelease

 

 

Klantportal  openen vanuit Logicworks CRM

Gebruikers welke in de gebruikersautorisatie zijn aangemerkt als 'Beheerder' kunnen vanuit het hoofdvenster direct toegang krijgen tot de Klantportal. Selecteer hiertoe de menuoptie Help > Klantportal, waarna automatisch de Klantportal login pagina zal worden getoond. De benodigde login-gegevens zijn hierbij als automatisch ingevuld, zodat een druk op de knop 'Aanmelden' volstaat.

 

Om de juiste gebruikersnaam door te geven is het belangrijk dat u bij het onderdeel Organisatie de juiste website van uw organisatie heeft ingevuld. De domeinnaam van uw organisatie wordt namelijk gebruikt als Gebruikersnaam bij het inloggen.

 

 

clientportal-login

 

 

Klantportal handmatig openen

Het is uiteraard mogelijk de Klantportal te openen vanaf de website zelf. In dat geval dient u de Gebruikersnaam en Wachtwoord handmatig in te voeren.  Let op dat beide invoervelden hoofd/kleine letter gevoelig zijn!

 

Gebruikersnaam*

Voer hier in kleine letters de domeinnaam van uw organisatie  in, bijvoorbeeld logicworks.nl.

 

Wachtwoord*

Het wachtwoord bestaat uit de eerste 7 tekens van uw licentiesleutel, bijvoorbeeld DX72P6Y, en dient in hoofdletters ingevoerd te worden.

 

 

Logicworks CRM Klantportal

In de Klantportal worden de relevante installaties (setup), updates en instructies gegroepeerd per versie. Als een versie niet meer wordt weergegeven in de Klantportal, dan betekent dit dat er geen nieuwe updates meer worden uitgeleverd voor deze versie. Heeft u toch nog een setup van een getoonde versie nodig, neemt u dan contact op met de Logicworks Support Desk.

 

clientportal-webpage

 

Er worden een aantal verschillende downloads weergegeven, deze worden hier kort toegelicht.

 

Release Notes

Dit zijn documenten in PDF-formaat welke de wijzigingen beschrijven welke zijn doorgevoerd in de Logicworks CRM programmaversie.

 

Update instructie

Dit document in PDF-formaat beschrijft de verschillende stappen om een update te installeren.

 

Setup

Dit is het standaard installatie programma, waarmee Logicworks CRM kan worden geinstalleerd op een werkstation of server.

 

Update

Dit is een installatie programma, waarmee een Logicworks CRM update kan worden uitgevoerd op een systeem waar Logicworks CRM reeds op is geinstalleerd.

 

Database Patch File

Tijdens het uitvoeren van een Logicworks CRM update wordt tevens de database bijgewerkt naar de nieuwe versie. Hiervoor probeert het programma de benodigde Database Patch Files te downloaden van de FTP van Logicworks. Als deze FTP server echter niet benaderbaar is, dan kan de update niet worden afgerond. U kunt in dat geval de ontbrekende Database Patch Files handmatig downloaden vanuit de Klantportal. De hierna uit te voeren stappen wordt beschreven in de Update instructie.

 

Werkstation componenten (dll)

Bij klanten met meerdere gebruikers wordt Logicworks CRM op de server geinstalleerd. Om Logicworks CRM op de werkstations en laptops te kunnen starten moet eerst de Werkstation installatie worden uitgevoerd op ieder werkstation. Hierbij worden de noodzakelijke componenten op het werkstation geinstalleerd. De Logicworks CRM update werkt echter alleen de programmatuur bij. Mochten er toch updates van componenten zijn, dan worden deze op het Klantportal geplaatst. U kunt deze componenten op verzoek installeren op de werkstations als dit voor bepaalde (nieuwe) functionaliteit is vereist. Als updates van componenten noodzakelijk is voor bij een update dan zal dit altijd worden vermeld in de Update instructie.