Tijdens de installatie van Logicworks CRM wordt tevens een Microsoft Word invoegtoepassing geïnstalleerd. Deze toepassing zorgt ervoor dat bij het opstellen van Word sjablonen een extra menuoptie 'LWCRM MergeField' wordt getoond in de tab Invoegtoepassingen van de Word. Met behulp van deze menuoptie kunnen Logicworks CRM velden worden als samenvoegveld worden ingevoegd in het Word document.
In een aantal gevallen wordt de invoegtoepassing niet of onjuist geïnstalleerd, waardoor deze niet werkt. In deze instructie worden de mogelijke oorzaken en oplossingen beschreven.
De Microsoft Word Add-In is niet zichtbaar
Aangezien de invoegtoepassing alleen zinvol is bij het opstellen van een Logicworks CRM sjabloon wordt deze niet in alle gevallen toegevoegd aan de tab Invoegtoepassingen. Alleen als vanuit Logicworks CRM een Word sjabloon wordt aangemaakt of geopend, dan zal de menuoptie worden weergegeven.
Soms blijkt na installatie van Logicworks CRM de Word invoegtoepassing echter niet te werken. Als een gebruiker vanuit Logicworks CRM een Word sjabloon wil aanmaken of aanpassen, dan wordt de foutmelding 'Add-In for Microsoft Word is not properly installed' getoond en is de menuoptie niet zichtbaar in Word.
Deze foutmelding wordt meestal veroorzaakt door één van de onderstaande situaties. Bij iedere oorzaak wordt tevens de oplossing beschreven om het probleem te verhelpen.
Microsoft Word was niet afgesloten bij de installatie van Logicworks CRM
Als Microsoft Word of Outlook niet is afgesloten, dan kan een invoegtoepassing niet worden gekopieerd naar de vertrouwde opstartlocatie van Microsoft Word.
Om dit probleem op te lossen moet eerst zowel Microsoft Word als Outlook worden afgesloten. Open vervolgens de Windows Verkenner en selecteer de map waarin Logicworks CRM is ge ïnstalleerd. Dit zal bij een standaard installatie de map 'C:\Program Files\Logicworks CRM' zijn. Start nu de applicatie 'WordAddInInstaller.exe', waarna een pop-up venster word geopend waarin de Microsoft Word opstartlocatie wordt getoond. Klik nu op [OK] om de invoegtoepassing naar de vertrouwde opstartlocatie te kopiëren.
Logicworks CRM is door een andere gebruiker geïnstalleerd
Bij sommige organisatie kan Logicworks CRM i.v.m. rechten alleen door een beheerder worden geïnstalleerd. De invoegtoepassing is hierdoor naar de vertrouwde opstartlocatie van de beheerder gekopieerd en niet naar de opstartlocatie van de PC gebruiker.
Ook in deze situatie zal het doorlopen van de bij het vorige punt beschreven stappen het probleem veelal oplossen. Blijkt echter dat deze oplossing niet werkt, dan zal de Word invoegtoepassing handmatig naar de vertrouwde opstartlocatie moeten worden gekopieerd.
Start Microsoft Word en open het Vertrouwenscentrum. In Microsoft Office 2007 en 2010 kan het Vertrouwenscentrum als volgt worden geopend: Bestand > Opties > Vertrouwenscentrum > Instellingen voor het Vertrouwenscentrum > Vertrouwde locaties. Klik nu op de regel met beschrijving 'Standaardlocatie voor Word 20xx: Opstarten', zodat onder in het venster het Pad naar de vertrouwde opstartlocatie wordt weergegeven. Noteer het Pad en sluit Word af.
Open de Windows Verkenner en selecteer de map waarin Logicworks CRM is geïnstalleerd. Dit zal bij een standaard installatie de map 'C:\Program Files\Logicworks CRM' zijn. In deze map bevindt zich tevens een kopie van de invoegtoepassing: Logicworks CRM Add-In.dot. Kopieer dit bestand vervolgens naar de hiervoor genoteerde veilige opstartlocatie van Word.