Skype

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Activiteitenbeheer >

Skype

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

SkypeOut is een betaalde dienst die door Skype wordt aangeboden. Hiermee is het mogelijk om met een computer naar vaste lijnen en mobiele nummers te bellen. Er is geen abonnement voor nodig, de gebruiker moet vooraf wel een bepaald tegoed kopen. In de praktijk betekent dit dat u voor enkele euro's per maand gratis kunt bellen binnen Nederland.

 

Is Skype geïnstalleerd op het werkstation van de gebruiker, dan wordt in het detailvenster Telefoongesprek automatisch een extra knop 'Nummer kiezen' aan de knoppenbalk toegevoegd (schermvoorbeeld). Middels deze knop wordt het geselecteerde telefoonnummer gebeld via de SkypeOut dienst.

 

skype-screenshot

 

 

Eerste gebruik

De eerste keer dat u SkypeOut wilt gebruiken vanuit Logicworks CRM zal Skype dit niet zondermeer toestaan. U dient binnen Skype aan te geven dat Logicworks CRM gesprekken mag opzetten. Doet u dit niet dan zal Logicworks CRM na een tijdje de foutmelding 'Wait timeout' weergeven. Het instellen van Skype voor Logicworks CRM werkt als volgt.

 

- Begin een nieuw Telefoongesprek en klik op de Skype-knop in de knoppenbalk van het detailvenster

- Open Skype via de systeembalk

- Activeer de optie [Toegang toestaan], zie schermvoorbeeld.

 

AcceptSkypeOut

 

 

 

Customization

Het is mogelijk de SkypeOut functie aan te roepen via de Script-functionaliteit van Logicworks CRM. Hiervoor zijn de volgende methodes beschikbaar:

 

- LWCRM.TAPI.SkypeInstalled

- LWCRM.TAPI.SkypeOut(<telefoonnummer>)