Etiketten samenvoegen

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Samenvoegen >

Etiketten samenvoegen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

Als de menuoptie samenvoegen naar etiket is geactiveerd, dan wordt een detailvenster geopend met twee tabbladen: Algemeen en Verifiëren.

 

Tabblad Algemeen

In dit tabblad kunnen de algemene instellingen worden opgegeven met betrekking tot de uit te voeren samenvoeg-actie.

 

Samenvoegen met

Als een samenvoeg-actie wordt gestart zonder selectie van een of meerdere object-items, dan kan worden opgegeven met welke object een sjabloon moet worden samengevoegd. Deze situatie zal zich alleen voordoen als het Samenvoegen vanuit de menubalk in het hoofdvenster wordt geactiveerd en een grid actief is waarmee samenvoegen niet mogelijk is, bijvoorbeeld Producten. Als het invoerveld actief is kies dan het gewenste object en selecteer het item waarmee u wilt samenvoegen.

 

Relateer aan

Aangezien geen informatie wordt bijgehouden over de afgedrukte etiketten kan bij het samenvoegen geen gerelateerd object aangegeven worden.

 

Sjabloon

Selecteer een van de gedefinieerde Sjablonen. De getoonde Sjablonen zijn afhankelijk van het object waarmee wordt samengevoegd. Wordt samengevoegd met Contactpersonen, dan zijn alleen de aan Contactpersoon gerelateerde Sjablonen zichtbaar. Na een samenvoegactie wordt de voor het actieve object toegepaste sjabloon bewaard, waarna deze bij de eerstvolgende samenvoeg-actie automatisch als samenvoegsjabloon wordt ingevuld. Het sjabloon is op dit punt nog aan te passen door op de aan het veld gekoppelde knop te klikken. Logicworks CRM zal hierop het sjabloon openen, zodat een eventuele laatste wijziging nog kan worden doorgevoerd. Deze optie heeft als voordeel dat u het samenvoegvenster niet hoeft te verlaten. U dient wel geautoriseerd te zijn om sjablonen te beheren.

 

Uitvoer naar

De beschikbare uitvoeropties zijn Printer en Microsoft Word. Indien is gekozen voor uitvoer naar printer dan wordt de standaard printer van de Gebruiker getoond. Zo nodig kan een andere printer worden geselecteerd. Als wordt gekozen voor Microsoft Word als uitvoerapparaat, dan zal op de achtergrond een Word document worden aangemaakt en gevuld. Als het afdrukken van de etiketten is voltooid, dan wordt Word geactiveerd en kan de gebruiker het gegenereerde document nog bewerken en/of opslaan voor later gebruik.

 

Begin op etiket

Het is mogelijk aan te geven op welke etiket Logicworks CRM moet beginnen met afdrukken. Hiermee wordt voorkomen dat dure A4-vellen met etiketten onbruikbaar worden als deze deels zijn gebruikt. Bij het afdrukken wordt regelgewijs afgedrukt. Het eerste etiket is daarbij linksboven gepositioneerd, de tweede rechts ervan en het laatste etiket bevindt zich rechtsonder.

 

Aantal exemplaren

Hier kan het aantal exemplaren worden opgegeven dat moet worden afgedrukt van ieder etiket.

 

Adrestype

Op grond van de instellingen van het geselecteerde Sjabloon worden de adrestypes standaard gevuld. Is in de Setup aangegeven dat het voorkeuradres moet worden afgedrukt, dan wordt hier als enige optie 'Voorkeuradres' aangegeven. Logicworks CRM zal in dat geval het adres gebruiken, waarbij is aangegeven dat dat het voorkeuradres is. Wordt geen gebruik gemaakt van de optie Voorkeuradres, dan dient u zelf aan te geven welke adres moet worden gebruikt. Er kunnen maximaal twee adrestypes opgegeven worden welke gebruikt mogen worden in de adressering van het etiket. Hierbij heeft adrestype (a) de voorkeur boven (b) Komt adrestype (a) niet voor bij de geselecteerde Contactpersoon of Bedrijf, dan zal adrestype (b) worden gebruikt. Bestaan geen van beide adrestypes, dan wordt het adres leeg gelaten!

 

 

Tabblad Verifiëren

Dit tabblad kan als laatste controlemiddel worden gebruikt voordat de uiteindelijke samenvoegactie wordt gestart. Na het indrukken van de knop [Verifieren] wordt dit tabblad gevuld met de uiteindelijke waarden van de samenvoegvelden in het samenvoeg-document.

 

Wanneer het tabblad Verifiëren actief is, dan zal tevens een extra knop [Afdrukken] worden getoond. Hiermee kan het getoonde lijstweergave worden afgedrukt. Door met de muis te dubbelklikken op een contactpersoon in de lijstweergave kan het detailvenster de van de contactpersoon worden geopend. Dit kan met name handig zijn als tijdens het samenvoegen blijkt dat er een contactpersoon met een foutief e-mailadres in de selectie voorkomt. Via het contactpersoon detailvenster kan het e-mailadres dan eenvoudig worden aangepast, waarna de samenvoeg-actie kan worden gestart.

 

 

[Verifiëren]

Wilt u zeker zijn dat alle samenvoegvelden op de gewenste wijze worden gevuld, dan kan een voorbeeld van de samenvoeg-actie worden uitgevoerd. Druk hiervoor op de knop [Verifiëren] onder in het detailvenster. Het genereren van een voorbeeld betekent niet dat de uitvoer op het scherm wordt gepresenteerd, maar Logicworks CRM laat zien hoe de verschillende samenvoegvelden zullen worden gevuld. Het resultaat wordt in een lijstweergave in het tabblad Verifiëren gepresenteerd.

 

 

Zie ook

Etiket sjablonen

Gebruikersinstellingen