<< Click to Display Table of Contents >> Facturering |
![]() ![]() ![]() |
In veel MKB bedrijven wordt de boekhouding uitbesteed aan een administratie/accountants-kantoor. De facturering en debiteurenbeheer wordt echter veelal door het bedrijf zelf uitgevoerd. Logicworks CRM biedt voor beide ondersteuning.
•Selecteer vanuit de menugroep Verkoop de optie Facturen
•Kies de optie [Nieuw] in het snelmenu of de werkbalk om een Factuur toe te voegen
of
•Selecteer vanuit de menugroep Projectbeheer de optie Projecten
•Open het gewenste project
•Kies in het detailvenster voor Acties > Factuur genereren
of
•Selecteer vanuit de menugroep Verkoop de optie Verkooporders
•Open het gewenste verkooporder
•Kies in het detailvenster voor Acties > Omzetten naar factuur
of
•Selecteer vanuit de menugroep Klantenservice de optie Incidentenen
•Open het gewenste Incident
•Kies in het detailvenster voor Acties > Omzetten naar factuur
In het tabblad Regels in het factuur detailvenster worden de actuele factuurtotalen getoond, zie onderstaand schermvoorbeeld. De volgende bedragen worden hierbij in dit deelvenster getoond.
![]() | Bij het berekenen van de factuurtotalen worden regels zonder BTW-code als tekstregels gezien en genegeerd. |
Opschrift |
Toelichting |
Regelbedrag |
Som van de regelbedragen o.b.v. de bruto verkoopprijs (excl. btw) |
Regelkorting |
Som van de regelkortingen |
Factuurkorting |
Factuurkorting |
Netto bedrag |
Netto factuurbedrag (excl. btw) |
BTW-bedrag |
Som van de BTW bedragen |
Factuurbedrag |
Bruto factuurbedrag (incl. btw) |
Indien u ook het debiteurenbeheer wilt voeren met Logicworks CRM, dan biedt Logicworks CRM daar diverse mogelijkheden.
Zo kan met de selectiefilters eenvoudig diverse weergaven van facturen worden getoond, zoals vervallen facturen op basis van de vervaldatum van de factuur.
Met behulp van Word en E-mail sjablonen kunnen standaard betalingsherinneringen worden gemaakt. Deze herinneringen kunnen in een later stadium handmatig of automatisch worden verzonden.
Om het beheer van facturen te vergemakkelijken kunnen workflowregels worden geschreven, welke ervoor zorgen dat betalingsherinneringen automatisch worden verstuurd. Zodra een vrij te definieren aantal herinneringen is verzonden, kan de workflowregel ervoor zorgen dat een opvolgactie wordt aangemaakt voor de verantwoordelijke medewerker.
Zowel vanuit de lijstweergave van de facturen als via het detailvenster kunnen via de menuoptie 'Betaling registreren' de betalingen worden geregistreerd. Van iedere deelbetaling wordt een regel aangemaakt, welke zichtbaar is in het tabblad Activiteiten van de factuur. Zodra het volledige factuurbedrag is voldaan wordt de status van de factuur automatisch omgezet naar 'Betaald'.