Facturering

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Verkoop >

Facturering

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

In veel MKB bedrijven wordt de boekhouding uitbesteed aan een administratie/accountants-kantoor. De facturering en debiteurenbeheer wordt echter veelal door het bedrijf zelf uitgevoerd. Logicworks CRM biedt voor beide ondersteuning.

 

 

Een factuur aanmaken

Vanuit diverse onderdelen (Projecten, Verkooporders, Incidenten) is het mogelijk een standaard factuur te genereren. Hierbij

 

Selecteer vanuit de menugroep Verkoop de optie Facturen

Kies de optie [Nieuw] in het snelmenu of de werkbalk om een Factuur toe te voegen

of

Selecteer vanuit de menugroep Projectbeheer de optie Projecten

Open het gewenste project

Kies in het detailvenster voor Acties > Factuur genereren

of

Selecteer vanuit de menugroep Verkoop de optie Verkooporders

Open het gewenste verkooporder

Kies in het detailvenster voor Acties > Omzetten naar factuur

of

Selecteer vanuit de menugroep Klantenservice de optie Incidentenen

Open het gewenste Incident

Kies in het detailvenster voor Acties > Omzetten naar factuur

 

 

Detailvenster

 

Tabblad: Regels

In het tabblad Regels in het factuur detailvenster worden de actuele factuurtotalen getoond, zie onderstaand schermvoorbeeld. De volgende bedragen worden hierbij in dit deelvenster getoond.

 

note2010_14x14Bij het berekenen van de factuurtotalen worden regels zonder BTW-code als tekstregels gezien en genegeerd.

 

Opschrift

Toelichting

Regelbedrag

Som van de regelbedragen o.b.v. de bruto verkoopprijs (excl. btw)

Regelkorting

Som van de regelkortingen

Factuurkorting

Factuurkorting

Netto bedrag

Netto factuurbedrag (excl. btw)

BTW-bedrag

Som van de BTW bedragen

Factuurbedrag

Bruto factuurbedrag (incl. btw)

 

 

form-invoice

 

 

 

Debiteurenbeheer

Indien u ook het debiteurenbeheer wilt voeren met Logicworks CRM, dan biedt Logicworks CRM daar diverse mogelijkheden.

 

Selectiefilters

Zo kan met de selectiefilters eenvoudig diverse weergaven van facturen worden getoond, zoals vervallen facturen op basis van de vervaldatum van de factuur.

 

 

Betalingsherinneringen

Met behulp van Word en E-mail sjablonen kunnen standaard betalingsherinneringen worden gemaakt. Deze herinneringen kunnen in een later stadium handmatig of automatisch worden verzonden.

 

 

Workflowregels

Om het beheer van facturen te vergemakkelijken kunnen workflowregels worden geschreven, welke ervoor zorgen dat betalingsherinneringen automatisch worden verstuurd. Zodra een vrij te definieren aantal herinneringen is verzonden, kan de workflowregel ervoor zorgen dat een opvolgactie wordt aangemaakt voor de verantwoordelijke  medewerker.

 

 

Deelbetalingen registreren

Zowel vanuit de lijstweergave van de facturen als via het detailvenster kunnen via de menuoptie 'Betaling registreren' de betalingen worden geregistreerd. Van iedere deelbetaling wordt een regel aangemaakt, welke zichtbaar is in het tabblad Activiteiten van de factuur. Zodra het volledige factuurbedrag is voldaan wordt de status van de factuur automatisch omgezet naar 'Betaald'.