Foutenlogboek

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Beheer >

Foutenlogboek

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

In Logicworks CRM wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van Exception handling, waarbij onverwachte fouten worden afgevangen, zodat de applicatie niet crasht. In de meeste gevallen zal de applicatie rekening houden met de foutmelding en waar mogelijk doorgaan met de verwerking.

 

Alle getoonde onverwachte foutmeldingen worden opgeslagen, zodat deze op een later tijdstip kunnen worden geraadpleegd. Voor de beheerder is het zaak deze foutmeldingen regelmatig door te lopen, omdat deze ook kunnen optreden als gevolg van een fout in zelf gedefinieerde scripts. Het is mogelijk een foutmelding door te sturen naar de supportafdeling van Logicworks, zodat deze kan worden onderzocht en indien nodig kan worden hersteld.

 

In de onderstaande afbeelding wordt een voorbeeld van een onverwachte foutmelding getoond.

 

errormessage

 

 

 

Een foutmelding bekijken

Selecteer vanuit de menugroep Beheer de optie Foutenlogboek

Open de gewenste foutmelding

 

Gemaakt op

Hier wordt zowel het tijdstip van de fout als de gebruiker getoond waar de fout is opgetreden.

 

E-mail verzonden

Het is mogelijk de foutmelding als e-mailbericht naar de supportafdeling van Logicworks te verzenden, middels de menuoptie Acties - Email verzenden.  Zie Een foutmelding verzenden.

 

Toelichting

Wilt u nog aanvullende gegevens vastleggen bij de foutmelding, dan kunt u deze informatie als toelichting invoeren.

 

Trace info

De trace informatie bevat een zogenaamde stack dump en is voor de supportafdeling van Logicworks van belang om de mogelijke oorzaak van de foutmelding te kunnen achterhalen.

 

 

Een foutmelding verzenden

Selecteer vanuit de menugroep Beheer de optie Foutenlogboek

Open de gewenste foutmelding

Selecteer menuoptie Acties - E-mail verzenden

 

Afhankelijk van de gebruikersinstellingen wordt de foutmelding via Outlook of externe SMTP-server verzonden. Zodra het e-mailbericht is verzonden zal Logicworks CRM het tijdstip en afzender opslaan bij de foutmelding.  In de onderstaande tabel wordt aangegeven welke gegevens per e-mail naar de supportafdeling van Logicworks worden verzonden.

 

Item

Toelichting

errorlogid

De primary key (unieke sleutel) waarmee de foutmelding kan worden geidentificeerd.

errormessage

De foutmelding welke aan de gebruiker is getoond.

traceinfo

De stackdump, zoals wordt getoond bij het invoerveld 'trace info'.

usercomment

De opmerkingen of notities welke de beheerder bij de fout heeft vastgelegd.

licencee

De licentiehouder van Logicworks CRM.

application

De naam van de applicatie ('Logicworks CRM').

release

De versie waarin de fout is opgetreden.

build

De build waarin de fout is opgetreden.

timecreated

Het tijdstip waarop de fout is opgetreden.

createdby

De naam van de gebruiker bij wie de fout is ontstaan.

 

 

Een foutmelding verwijderen

Selecteer vanuit de menugroep Beheer de optie Foutenlogboek

Open de gewenste foutmelding

 

Het Foutmeldings detailvenster wordt geopend en de relevante gegevens worden getoond. Druk in de werkbalk op de knop [Verwijderen], waarna om de verwijderbevestiging wordt gevraagd. Het is ook mogelijk één of meerdere foutmeldingen te verwijderen vanuit het grid. Selecteer hiertoe eerst de gewenste foutmelding(en), open het Snelmenu en kies tenslotte voor de optie Verwijderen.

 

 

Zie ook

Gebruikersinstellingen